コンテンツへスキップ ナビゲーションに移動
認知発達研究室|慶応義塾大学文学部心理学専攻
  • ホームHOME
  • 研究室紹介About
    • 実験研究
    • 臨床活動
    • 研究環境
    • プロジェクト
  • メンバーMembers
  • 発達相談Consultation
    • 個人向け相談
    • 行政向け相談
  • 業績Achievements
  • 研究室希望の方へjoin-us
  • お知らせInformation
業績
  1. HOME
  2. 業績
  3. 2016-2020
  4. 気になる子の理解とかかわり方 

気になる子の理解とかかわり方 

2018年7月30日 最終更新日時 : 2024年10月21日 北 洋輔

北 洋輔

高知県私立幼稚園連合会平成30年度夏季教育研修大会

業績年度
2016-2020
分類
学会発表
前の記事
幼少期におけることばの読みの力の発育について-徳之島町3年間の追跡調査の結果から- 
2018年7月22日
次の記事
Applicability of the Movement Assessment Battery for Children-Second Edition (MABC-2) for Japanese children aged 3-6 years: a preliminary investigation emphasizing internal consistency and factorial validity. 
2018年8月21日

業績一覧

2024年8月18日

Difficulties in perceptual–motor coordination of reaching behavior in children with autism spectrum disorder 

2024年7月26日

Association between Motor Skills, Occupational Performance, and Mental Health in Japanese Children with Neurodevelopmental Disorders: A Cross-Sectional Correlational Study 

2023年12月31日

ドーパミン神経伝達と運動抑制に関わる神経活動が協調運動機能に与える影響 

2023年10月23日

Preimplantation genetic testing using comprehensive genomic copy number analysis is beneficial for balanced translocation carriers. 

2023年8月18日

The Structure of Working Memory and Its Relationship with Intelligence in Japanese Children 

2023年7月1日

Interaction during online classes fosters engagement with learning and self-directed study both in the first and second years of the COVID-19 pandemic 

2023年4月22日

Cognitive Orientation to Daily Occupational Performance: A Randomized Controlled Trial Examining Intervention Effects on Children with Developmental Coordination Disorder Traits. 

2022年11月1日

乳幼児・児童のスマートフォン,タブレットの利用状況と生活実態調査 

2022年9月29日

Modulation effects of the intact motor skills on the relationship between social skills and motion perceptions in children with autism spectrum disorder: A pilot study. 

2022年9月6日

Characteristics of shifting ability in children with mild intellectual disabilities: an experimental study with a task‐switching paradigm 

業績年度

    月別アーカイブ

    • 2025年2月
    • 2025年1月
    お問い合わせ
    認知発達研究室|慶応義塾大学文学部心理学専攻
    Link

    関連リンク

    慶應義塾大学
    文学部 心理学専攻

    慶應義塾大学文学部

    慶應義塾大学大学院
    社会学研究科

    • HOME
    • 研究室紹介
    • 実験研究
    • 臨床活動
    • 研究環境
    • プロジェクト
    • メンバー
    • 発達相談
    • 個人向け相談
    • 行政向け相談
    • 業績
    • 研究室希望の方へ
    • お知らせ
    • お問い合わせ

    Copyright © 認知発達研究室|慶応義塾大学文学部心理学専攻 All Rights Reserved.

    MENU
    • HOME
    • 研究室紹介
    • 実験研究
    • 臨床活動
    • 研究環境
    • プロジェクト
    • メンバー
    • 発達相談
    • 個人向け相談
    • 行政向け相談
    • 業績
    • 研究室希望の方へ
    • お知らせ
    • お問い合わせ
    認知発達研究室|慶応義塾大学文学部心理学専攻
    Link

    関連リンク

    慶應義塾大学
    文学部 心理学専攻

    慶應義塾大学文学部

    慶應義塾大学大学院
    社会学研究科

    PAGE TOP